Gratis fragt over 500,-

  • 0

Handelsbetingelser

Salgs- og handelsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Twelveroots.dk.
Twelveroots.dk ejes af Twelveroots ApS, CVR-nr. 42170968, Radstrupvejen 16, 5290 Marslev, Danmark,
tlf. +45 20747195
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på www.twelveroots.dk

Bestilling og priser
Vi har på www.twelveroots.dk åben 24/7, så du kan hos os handle alle dage.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i indkøbskurven. Du kan rette i kurven indtil godkendelse,
og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. 
Eventuelle fragt vil først blive medregnet ved ordregodkendelsen.
Når du er klar til at bestille, klikker du på "gå til kassen" , hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsmetode og vælger leveringsform.
Herefter går din ordre videre til pakning på Twelveroots.dk.

Alle vores priser på www.twelveroots.dk er incl. moms og i DKK. (vi tager forbehold for udsolgte varer og trykfejl)


Betaling.
Vi hæver først pengene når ordren er godkendt og afsendt fra os.
Vær opmærksom på, at hvis du betaler med Mobilpay eller debetkort reserverer banken beløbet med det samme. Vi modtager først betalingen, når vi har afsendt din bestillingen.

Vi tager imod følgende betalingsmetoder: (Dankort, Visa/dankort, Visa, Mastercard, Maestro, Mobilpay)

Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort eller MobilePay.

Pr. 14 Sep. 2019 er det blevet et EU krav at alle webshops bruger 3D-secure på alle kortbetalinger i EU. Dvs som kunde vil der være et 2-trins verificering via sms, og det vil dermed ikke længere muligt at gennemføre en betaling før man har været igennem denne verificering.

Ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos www.twelveroots.dk, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Faktura er vedhæftet i mailen du modtager, når ordren er afsendt. Den vedlagte faktura i pakken skal vedlægges hvis varen ønskes returneret eller ved reklamation. Ordrebekræftelsen er ikke endelig før vi har godkendt den og du har modtaget en faktura. Der tages højde for udsolgte vare eller fejl på siden.


Fragt og levering

Alle ordre afsendes fra dag til dag, såfremt varen er på lager. Skulle de(den) bestilte varer mod forventning ikke være på lager, så vil du modtage besked herom med det samme.
Vi samarbejder med GLS, som står for levering af vores pakker, både til private, samt erhverv - og normal er leveringstiden 1-3 hverdage. Hvis du ikke modtager noget fra GLS om afhentning inden for 3 hverdage, bedes du kontakte TwelveRoots på info@twelveroots.dk

Pakkeshops

Varerne sendes i Danmark med GLS til en valgfri pakkeshop. Du vil modtage en mail/sms fra GLS, når din pakke er klar til afhentning. Alle pakker kan spores via GLS hjemmeside.


Fri fragt

Vi tilbyder fragtfri levering ved køb over DKK. 600,- i Danmark. Ved køb under DKK. 600,- er fragtprisen DKK. 39,- for Pakkeshops og DKK 59,- for forsendelser til privat.

Leveringstid
Forventet leveringstid er i Danmark 1-3 hverdage.

FORTRYDELSESRET
Hos Twelveroots.dk har du 14 dages fortrydelsesret, gældende fra modtagelses datoen. Du har pligt til at returnerer varen i sammen stand, som den er modtaget.
Hvis fristen udløber på en helligdag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.
Husk at vedlægge ordrebekræftelsen/returseddel ved returnering.

Enkelte varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, såsom . Man kan miste sin fortrydelsesret, på bl.a. plomberede produkter, hvor emballagen er brudt. Eller varer som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt - heriblandt forsegling på badetøj - her bortfalder din fortrydelsesret. Derfor skal undertøj/badetøj prøves uden på eget undertøj, og al forsegling skal blive på tøjet der prøves.

VIGTIG: Du skal sende varerne retur senest 14 dage fra modtagelsesdatoen.

RETURNERING
Skulle de fremsendte varer ikke leve op til dine forventninger, kan du sende din ordre retur og få pengene tilbage.
Husk at vedlægge kopi af ordrebekræftelsen/returseddel eller anden dokumentation for dit køb.
Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. Returvarer sendes til nedenstående adresse:

Twelve Roots ApS
Radstrupvejen 16
5290 Marslev
Denmark

OBS! Fodtøjsæsker må ikke bruges som forsendelsesæsker, men pakkes ind ved returnering.
Varerne skal returneres med originale mærker m.m.
Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for
pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.


RETURPAKKER SKAL SENDES MED OMDELING
Du vælger selv hvilke fragt-/pakkefirma du vil benytte i forbindelse med returnering af din vare. vI modtager ikke pakker sendt retur med DAO via guloggratis, da de bliver leveret i pakkeshop, som vi ikke har mulighed for at hente. Vi anbefaler at bruge Postnord eller GLS.
Vi anbefaler, at du sender din returpakke med Track and Trace, hvis der skulle opstå forsinkelse eller udeblivelse af pakken, er der mulighed for at spore denne.
Vi modtager og accepterer ikke returpost sendt til postbutik eller pakkeboks. I sådanne tilfælde må det forventes, at pakken ryger retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny (med omdeling). Alle udlæg i sådanne situationer pålægges afsender. Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

BYTTE
Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse eller farve, skal du returnerer varen og lave en ny ordre via webshoppen. Når vi modtager returvaren overføres pengene til din konto.
Husk at vedlægge ordrebekræftelsen/returseddel.


TILBAGEBETALING
Når vi modtager retur varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af retur varen, vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varer.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, eller at du KUN sender del af samlet ordre retur fordi:
- Du reelt har taget varen i brug.
- Hvis mærkat/label er aftaget helt eller delvist, eller hvis den mangler.
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.

- Du har håndterede varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer.

- Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

- at du KUN sender dele af det samlet køb retur. her betales fragten IKKE tilbage.


Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at kunne konstatere varens art,
egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså kun for eventuel forringelse af varens værdig, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde de fungerer på. Emballagen/indpakningen af varen skal behandles med omhu, her tænkes specielt på sko- og smykkeæsker, så vi kan genbruge den - hvis ikke kan der fremkomme værdiforringelse af varen.

SPØRGSMÅL ANG. RETURNERING AF VARER
har du spørgsmål kan du rette henvendelse til vores kundeservice, på mail info@twelveroots.dk eller ved at ringe på +45 20747195 (Mandag - Fredag 10.00-15.00)

Reklamation:

Hos twelveroots.dk er dit køb omfattet af købeloven (som har 24 måneders reklamationsret), herunder mangelreglerne. Det betyder at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, nedslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den enkelte situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor RIMELIG TID efter at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at du reklamere hurtigst muligt, og indenfor 1 måned efter fejlen blev opdaget.

Du skal kontakte os via mail på info@twelveroots.dk for at reklamere over en varer. Her skal du informere om navn på varen og købstidspunkt samt hvad reklamationen er. Reklamationer der sendes retur uden der har været kontakt til os, godkendes ikke.

Reklamationen sendes derefter til
Twelve Roots, Radstrupvejen 16, 5290 Marslev.